חשיפה | המידע של משתמשי מייקי לא מוגן


חשיפה | המידע של משתמשי מייקי לא מוגן

לפני כשמונה חודשים מייקי, הרשת החברתית שבשאיפה רוצה להיות הרשת החברתית של ישראל ולהיות אלטרנטיבה לפייסבוק נכנסה לחיינו, אולי לא במיימדים כמו הרבה תאומות שלה ברחבי העולם, אבל גם הרשת מייקי בהחלט הגיעה להשגים מרשימים כשהיא כובשת את פסגת האפליקציות המומלצות בgoogle play ומגיעה לאזור ה-150,000 משתמשים.

אני אחד האנשים שהכי תומכים במייקי, גם אני רוצה מקום שבו תוכל לשתף את דעתך מבלי לחשוש לחסימה או השעיה בגלל תוכן דבריך, אבל אני חושב שלמרות כל זה, אנחנו לא צריכים לוותר על נוחות שימוש, פונקציות ועוד שלל דברים, משהו שכן מוותרים עליו במייקי, לפחות כרגע.

יחד עם תמיכתי במייקי החלטתי אתמול ללחוץ על כפתור כמעט בלתי נראה שממוקם בתחתית האתר בגודל טקסט קטן מאוד ו"לחטט" קצת בתנאי השימוש באתר.

אחרי שמצאתי את הכפתור החמקמק ונכנסתי לדף התנאים של האתר, הבנתי שקריאתו של תוכן העמוד כנראה תהיה משימה לא פשוטה, כי הטקסט בדף בערך בגודל של כמה פיקסלים בודדים ממסך המחשב.

לא קריא | דף התנאים במייקי

אבל הצלחתי להתגבר על הקשיים ולקרוא את רובם של תנאי השימוש במייקי ושמתי לב שחוץ מסעיפי התנאים הבסיסיים והמוכרים כמו ההתחייבות לא לפגוע בחברת האתר וכו', יש כמה סעיפים שאותי לפחות, הם קצת מדאיגים ומעלים שאלות אודות פרטיות המשתמשים באתר.

בסעיף 15 בתנאי האתר כתוב "החברה רשאית להשתמש, בעצמה ו/או להעביר לכל צד שלישי שהוא בהתאם להחלטתה...כל מידע, לרבות מידע אישי...לרבות שם, מספר טלפון, כתובת מגורים, כתובת דואר אלקטרוני, וכל מידע אחר"
בנוסף לכך בסוף סעיף 15 כתוב ש"אתה מסכים למדיניות הפרטיות של חברת RT MEDIA", כלומר חוץ מכל תנאי השימוש שכתובים פה במייקי, יש עוד דף תנאים שלם(שאותו לא קראתי) שכל משתמשי מייקי חייבים להסכים עליו.

אז אנחנו לא מוגנים?
כן, ממש כך, בעלי האתר מייקי יכולים בכל רגע נתון לקחת את הנתונים שנאספים עליכם במהלך השימוש באתר ופשוט "להדליף" אותם החוצה לחברת צד שלישי.
מה שמדאיג יותר מהמצב שבו כל הנתונים שיש עלי באתר יכולים להגיע לידיים זרות בכל רגע, היא המחשבה על ההמשך, הרי בהמשך כך במייקי הבטיחו, יהיו עוד הרבה אפשרויות כמו שידור חי, סטורי ועוד... כך שהמידע שיאסף על המשתמשים ויוכל לעבור לחברת צד שלישי יהיה רב יותר ומשמעותי יותר.

כשראיתי את זה שאנחנו לא מוגנים במייקי, החלטתי לא לרוץ ולפרסם את המידע, אלא קודם לחכות, לפנות למייקי ונסות לקבל תשובות על השאלות שלי, אך לצערי הרב עד לעת פרסום מאמר זה, יותר משבוע אחרי ששלחתי את ההודעות למייקי, לא קיבלתי תשובה, לא במייל, לא בווטסאפ, לא בטופס צור קשר ואפילו לא בצ'אט באתר, כלום.

אנחנו לא צריכים לשלם את המחיר
חשוב לי להבהיר שמאמר זה לא נכתב מתוך ניסיון להכשיל את הצלחתה של הרשת, להיפך, אנחנו לא צריכים להיות במצב שבו בגלל הרצון שלנו לרשת אלטרנטיבית לפייסבוק, אנחנו נצטרך לשלם מחירים, במיוחד לא כשמדובר במחיר הפרטיות שלנו.
ואפילו יותר מזה, אם הרשת מייקי יצאה לעולם כדי להתעלות על פייסבוק, לא יכול להיות שגם היא כמו פייסבוק תיפול בסעיף הפרטיות.

אז להתראות בפוסט הבא,
בתקווה שעד אז הדברים יסתדרו...


תגובות

  1. מבאס לשמוע שגם מייקי לא עומדת בזכויות הפרטיות של כל משתמש.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים חמים

שליחת הודעת ווטסאפ בלי לשמור איש קשר

החלפת תמונת רקע בwindows

שינוי סמן העכבר בcss

איך לחסום אתר מסוים בכל הדפדפנים

איך להשתמש בווטסאפ ווב דרך הטלפון

התקנתי את windows 11 החדש | זו היתה התגובה שלי